Gizmo , värdlens finaste C -Ponny

allt började en kall vinterdag , då jag skulle rida madonna .
Men efter jag hade börjat borsta märkte jag att hon hade ont , jag gick och sa till simon , en av ridlärarna vad jag skulle göra .
Vi fick ställa in madonna i hennes spilta igen och vi gick till tavlan och kollade om det fanns en annan ponny jag kunde rida den lektionen , dom flesta skulle ju redan gå lektioner , helt plötssligt sa han att jag kunde ta gizmo.
det känndes som mitt hjärta stannade för en stund, det jag hade hört om gizmo var att han var en busig ponny som också var jätte pigg, men jag gillar ju verkligen utmaningar .
Jag satt efter en stund upp på ponnyn och det gick super bra hela lektionen!
Efter det så red jag han på nästan alla lektioner, började också hoppa hinder , jag gick i en storhäst grupp med bara storhästar och så lilla gizmo, vissa lektioner gicke det inte alls bra på hoppningen för jag visste inte vad jag skulle gör när han sprang vi sidan av hinderna , jag hadde inte ridit alls så länge, även hur dåligt det gick så peppade alla i min grupp mig och var jätte snälla, jag var väll 11 år och dom 16 - 20 ?
Men efter ett tag så började jag få kontroll och det gick bättre, jag började tävla , och jag kommer ihåg att jag nästan började böla när jag hade kommit runt banan felfri på min första pay & jump i skabersjö 60 - 70 cm .

älskar dig , och är så himla glad över vad han lärt mig .
även om jag aldrig kan träffa dig så finns du i mitt hjärta . <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0