hejsan hoppsan!

jag har nog inte gjort ett inlägg på länge nu . men kan passa på nu!
skoldagen var ganska chill, för så gick vi till komun huset och lyssnade på nån gubbe som hette benny. han berättade om när han hade varit på konsentrations läger när man var ca 16 år. för er som inte vet, så är ett konsentrations läger, ett sorts läger som hitler skapade för 70 år sen, så satte han judar och andra människor han inte tyckte om där, så antingen jobbade dom ihjäl sig, dog av svält, tröst, sjukdomar osv, eller så gasades dom ihälj eller slogs ihjäl.
och han lyckades rymma undan döden 3 gånger på det här lägret, och lyckades till slut komma till sverige.
det var vä lite intresant, även om det blev lite lång tråkigt !
vi fick sluta tidigare, så jag tog 12 bussen ( som kom tio minuter försent... ) så jag kom hem vid 20 över ett tiden !

ikväll så ska jag hoppa bullen, om allt stämmer :)

min fina teckning på bild !
/kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0